Upowszechnienie tej technologii było prawdziwą rewolucją. Mercedes-Benz Trucks ma za sobą udane próby ładowania ciężarówek elektrycznych z mocą jednego megawata. To duży krok w stronę popularyzacji zeroemisyjnego transportu długodystansowego.
Ładowanie z mocą 1000 kilowatów znacznie zwiększy zasięg i dostępność pojazdów dla klientów wymagających wydajnych rozwiązań, czyli przede wszystkim przedstawicieli branży transportowej.
Protokoły komunikacji ładowania zastosowane przez Mercedes-Benz Trucks umożliwiły pierwszy udany test ładowania z wykorzystaniem nowej technologii MCS (Megawatt Charging System). Koncern intensywnie pracuje nad wdrożeniem tej technologii do produkcji seryjnej.
Dzięki temu elektryczne ciężarówki, takie jak model eActros 600, będą mogły być ładowane pełnymi 1000 kilowatami, co umożliwi osiąganie zasięgów do 500 km i dziennych przebiegów do 1000 km.
Pierwsza stacja ładowania o mocy 1 MW została uruchomiona w Portland w USA przez Portland General Electric we współpracy z Daimler Trucks North America. Nowy standard ładowania, opracowany przez konsorcjum CharIn, przesyła prąd o maksymalnym napięciu 1250 Volt i natężeniu 3 tys. amperów, spełniając normy bezpieczeństwa zarówno w Ameryce Północnej, jak i Unii Europejskiej.