Sieć sklepów Dino nadal inwestuje w fotowoltaikę

Mateusz Rąbalski
02.07.2024

Dino to jedna z najszybciej rozwijających się sieci sklepów spożywczych w Polsce. Sieć od kilku lat konsekwentnie inwestuje w rozwój swojej infrastruktury energetycznej, przede wszystkim w zakresie instalacji OZE, będąc jednym z głównych promotorów technologii PV w sektorze handlu detalicznego.

Kolejne sklepy zyskają instalacje PV

W 2024 roku spółka kontynuuje montaż paneli fotowoltaicznych na dachach swoich marketów, co pozwala na coraz większe zaspokajanie zapotrzebowania na energię elektryczną z odnawialnych źródeł energii. W pierwszym kwartale 2024 roku liczba marketów Dino z własnymi instalacjami fotowoltaicznymi wzrosła o 72 do 2210 sklepów.

Łączna moc instalacji fotowoltaicznych należących do Dino Polska wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 29%, osiągając 88 MW. W okresie od stycznia do marca 2024 roku Dino wygenerowało 10,4 GWh energii elektrycznej ze słońca, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 roku, kiedy to wyprodukowano 7,6 GWh.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie