Sieć marketów spożywczych stawia na fotowoltaikę

Mariusz Siwko
30.04.2021

Dino Polska S.A., spółka będąca właścicielem jednej z największych w Polsce sieci sklepów spożywczych, poinformowało o rozpoczęciu inwestycji w odnawialne źródła energii – przede wszystkim w instalacje fotowoltaiczne. Zostaną one zamontowane na dachach centrów dystrybucyjnych sieci, ale też na setkach sklepów zlokalizowanych na terytorium naszego kraju.

Konsekwentna realizacja strategii

Dino Polska S.A. nie po raz pierwszy inwestuje w fotowoltaikę. Wcześniej instalacje do produkcji energii elektrycznej ze słońca zostały zamontowane na dachach 400 sklepów i ta strategia będzie teraz kontynuowana. Spółka podpisała umowę z wykonawcą, który zamontuje panele o łącznej mocy 3 MW na trzech centrach dystrybucyjnych, co pozwoli ograniczyć emisję CO2 o ponad 2 tysiące ton rocznie.

Instalacje fotowoltaiczne pojawią się też na dachach kolejnych 400 marketów Dino w całej Polsce, a ich łączna moc osiągnie 16 MW. To przełoży się na ograniczenie emisji CO2 do atmosfery o 12 tysięcy ton rocznie. Prace zostały rozłożone na najbliższe 12 miesięcy.

Po zakończeniu tego etapu Dino będzie dysponować instalacjami OZE o łącznej mocy 33 MW. To korzyść nie tylko dla środowiska, ale przede wszystkim dla portfela spółki, która może zaoszczędzić miliony złotych rocznie na zakupie energii elektrycznej.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie