Dino Polska S.A., spółka będąca właścicielem jednej z największych w Polsce sieci sklepów spożywczych, poinformowało o rozpoczęciu inwestycji w odnawialne źródła energii – przede wszystkim w instalacje fotowoltaiczne. Zostaną one zamontowane na dachach centrów dystrybucyjnych sieci, ale też na setkach sklepów zlokalizowanych na terytorium naszego kraju.
Dino Polska S.A. nie po raz pierwszy inwestuje w fotowoltaikę. Wcześniej instalacje do produkcji energii elektrycznej ze słońca zostały zamontowane na dachach 400 sklepów i ta strategia będzie teraz kontynuowana. Spółka podpisała umowę z wykonawcą, który zamontuje panele o łącznej mocy 3 MW na trzech centrach dystrybucyjnych, co pozwoli ograniczyć emisję CO2 o ponad 2 tysiące ton rocznie.
Instalacje fotowoltaiczne pojawią się też na dachach kolejnych 400 marketów Dino w całej Polsce, a ich łączna moc osiągnie 16 MW. To przełoży się na ograniczenie emisji CO2 do atmosfery o 12 tysięcy ton rocznie. Prace zostały rozłożone na najbliższe 12 miesięcy.
Po zakończeniu tego etapu Dino będzie dysponować instalacjami OZE o łącznej mocy 33 MW. To korzyść nie tylko dla środowiska, ale przede wszystkim dla portfela spółki, która może zaoszczędzić miliony złotych rocznie na zakupie energii elektrycznej.