Warszawa jest jednym z tych miast, które najmocniej inwestują w unowocześnienie swojego taboru komunikacyjnego. Zgodnie z obowiązującym trendem samorząd stawia na autobusy elektryczne, które nie emitują spalin, poruszają się niemal bezgłośnie i są bardzo tanie w eksploatacji. Miasto złożyło zamówienie na łącznie 130 takich pojazdów, a pierwszy z nich już wyjechał na warszawskie ulice.
W lipcu 2019 roku władze Warszawy podpisały kontrakt z firmą Solaris na dostarczenie 130 autobusów z napędem elektrycznym. Jest to jedno z największych zamówień w historii Miejskich Zakładów Autobusowych. Stolica zyska zeroemisyjne autobusy Solaris Urbino 18 electric, które będą dostarczane sukcesywnie w ciągu kolejnych miesięcy. Pierwszy taki pojazd już obsługuje jedną z linii autobusowych.
Warszawa zamówiła 130 autobusów przegubowych, z których każdy pomieści 133 osób. Pojazdy są wyposażone w bardzo pojemne baterie, które są ładowane prądem o dużym natężeniu, dzięki czemu sumaryczny czas ładowania jest bardzo krótki – to niezbędne z uwagi na konieczność utrzymania ciągłości ruchu. Dokładnie takie same akumulatory są stosowane w autobusach elektrycznych Solaris jeżdżących już m.in. po ulicach Barcelony.
Docelowo Warszawa planuje włączenie do swojego taboru około 500 autobusów zero- lub niskoemisyjnych, stąd zapowiadane są kolejne zakupy. Docelowo do roku 2022 około jedną trzecią warszawskiego taboru mają stanowić pojazdy elektryczne, hybrydowe oraz zasilane gazem CNG.