Niemalże codziennie mamy styczność z zatrważającymi informacjami napływającymi z całego świata odnośnie malejącej jakości powietrza, jak również globalnego ocieplenia.
Jednym z głównych czynników wpływających negatywnie na środowisko naturalne jest zbyt duża emisja dwutlenku węgla do atmosfery, która przyczynia się do pogłębiania dziur ozonowych i osadzania się w atmosferze rozmaitych związków szkodliwych dla organizmu.
Silnik elektryczny, znany również jako silnik trójfazowy został opatentowany stosunkowo dawno, jednak wdrażanie tego rozwiązania w życie miało miejsce znacznie później. Prawdą jest, że silniki spalinowe jeszcze długi czas będą użytkowane, jednak w perspektywie stale rosnących cen paliw, jak również szkodliwości dla świata coraz więcej koncernów odchodzi od konwencji silnika wykorzystującego energie z paliwa, na rzecz silników elektrycznych. Nie da się ukryć, że ten rodzaj podejścia jest w pełni sensowny i zrozumiały. Na drogach jesteśmy w stanie zauważyć coraz więcej samochodów z napędem elektrycznym, jak również coraz większa ilość maszyn wykorzystywanych w rolnictwie i budownictwie wykorzystuje do pracy silnik elektryczny, zamiast silnika spalinowego.
Zasada działania silnika - mimo innego napędu - jest bardzo zbliżona. Przekładnie silnika wykonujące prace niezbędna do wytworzenia energii - poprzez odpowiednią pracę kół zębatych oraz tłoka - pracują tak samo. Najbardziej widoczna różnica to prawdopodobnie brak zbiornika paliwa, który w przypadku silników elektrycznych jest zastąpiony stosownym akumulatorem o określonej mocy, służącej do zasilenia mechanizmu silnika. W tym miejscu nasuwa się najznamienitsza różnica. Silniki spalinowe są zasilane paliwem, więc ich ładowanie polega na zalaniu baku paliwem, zaś silniki elektryczne wykorzystujące energię elektryczną wykorzystują energię pochodzącą z akumulatora.
Zdecydowanie, silniki spalinowe stopniowo odchodzą w niepamięć. Wynika to przede wszystkim z kosztów eksploatacji dodatkowo popartych wpływem na środowisko. Rządy całego świata dążą do poprawy sytuacji względem powietrza, jak również globalnego ocieplenia, stąd wszelkie tego typu rozwiązania są ogólnie popierane, a tym samym zyskują na funkcjonalności i popularności, co prędzej czy później powinno doprowadzić do niemal całkowitego wyparcia silników spalinowych z użytku codziennego.
Artykuł partnera