Jak znaleźć dobrego wykonawcę instalacji fotowoltaicznych?

Piotr Kowalczyk
05.10.2017

Prawidłowy dobór instalacji i jakość jej poszczególnych elementów są równie ważne, jak fachowy montaż. Z tym drugim niestety bywa bardzo różnie, o czym niestety przekonało się już wielu inwestorów w naszym kraju. Choć z roku na rok na rynku przybywa profesjonalnych firm wykonujących instalacje fotowoltaiczne, to nadal można łatwo się „naciąć”. Jak w takim razie znaleźć naprawdę dobrą firmę? Na co należy zwrócić szczególną uwagę? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Sąsiad prawdę Ci powie

Niekoniecznie musi to  być sąsiad. Chodzi o znalezienie właściciela już działającej instalacji fotowoltaicznej, który szczerze opowie o swoich doświadczeniach i wydajności systemu. Przejedź się po okolicy w poszukiwaniu domów z panelami na dachu lub poszukaj namiarów na konkretne osoby w Internecie – można to zrobić np. za pośrednictwem forów budowlanych i instalacyjnych.

Zapytaj właściciela instalacji o jego wrażenia po współpracy z daną firmą. Dowiedz się, czy instalacja działa poprawnie i jakie efekty przynosi. Grzecznie podpytaj też o cenę wykonawstwa, bo to może być dla Ciebie ważna informacja w toku negocjacji z firmą instalacyjną.

Rada

Bardzo uważaj natomiast na instalacje pokazowe i inwestorów wskazanych przez firmę wykonawczą. Mogą to być znajomi lub osoby, które w zamian za powtarzanie pochlebnych opinii dostały duży rabat na instalację.

Internet niewyczerpanym źródłem informacji

Profesjonalna firma zajmująca się montaż instalacji fotowoltaicznych musi mieć dobrą stronę internetową. Jeśli jej nie ma, to albo kompletnie nie zależy jej na marce (co jest złym sygnałem), albo nie posiada dostatecznych środków, bo nikt nie chce jej zatrudnić. Na pewno domyślasz się, że oba scenariusze nie byłyby dla Ciebie korzystne.

Na pewno warto się zainteresować usługami firm, które dbają o swoją renomę i ekspercką opinię, czyli np. tworzą wartościowe wpisy na blogu firmowym czy udzielają porad na portalach branżowych. To dobrze o nich świadczy i minimalizuje ryzyko, że taka firma okaże się mało profesjonalna.

Uwaga na nachalny marketing

Na rynku działa wiele firm stosujących zasadę agresywnego marketingu. Dzwonią do losowo wybranych mieszkańców danej gminy i zapraszają na spotkania z doradcami, zasypują ulotkami, obiecują najlepsze ceny i przede wszystkim oferują zakup instalacji w abonamencie. Warto na to uważać, ponieważ bardzo często są to firmy o niskim potencjale wykonawczym, przeznaczające więcej środków na reklamę niż szkolenia pracowników.

Poza tym instalacja w abonamencie jest rozwiązaniem zupełnie nieopłacalnym, o czym pisaliśmy już na naszym portalu. Warto przeczytać!

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie