Instalacje fotowoltaiczne biją rekordy popularności. W takie rozwiązanie inwestują przede wszystkim prosumenci, czyli właściciele prywatnych domów, jednak zainteresowanie produkcją energii ze słońca rośnie także wśród przedsiębiorców. Fotowoltaika dla firmy może się bardzo opłacić, dlatego warto przynajmniej rozważyć taką inwestycję. Kilka argumentów na tak omawiamy w naszym poradniku.
Fotowoltaika jest zdecydowanie najlepszym sposobem na uchronienie się przed szykowanymi podwyżkami cen energii. Wszyscy płacimy za prąd coraz więcej, przy czym w naszym kraju główne obciążenia przenoszone są na przedsiębiorców.
Jeśli już dziś z przerażeniem otwierasz faktury z zakładu energetycznego, to nie miej złudzeń – będzie coraz gorzej. To najlepszy argument przemawiający za tym, aby wreszcie zainwestować w instalację fotowoltaiczną, która zagwarantuje oszczędności już od pierwszego dnia po jej uruchomieniu.
Wbrew obiegowej opinii przedsiębiorcy również mogą skorzystać z różnego rodzaju dotacji do fotowoltaiki. Największą popularnością cieszy się program „Energia Plus”, w ramach którego można uzyskać nawet do 50 tysięcy złotych na zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej. W grę wchodzi również preferencyjna pożyczka dla przedsiębiorcy, która pokrywa do 86 proc. kosztów inwestycji. Do tego dochodzą jeszcze programy lokalne prowadzone przez samorządy.
Właściciel firmy, który zainwestował w instalację fotowoltaiczną, ma możliwość odliczenia pełnej kwoty podatku VATY od wszystkich wydatków poniesionych w związku z wykonaniem elektrowni słonecznej. Dzięki temu każdy, kto jest vatowcem i ma odpowiednio wysokie przychody, osiąga aż 23-procentową korzyść podatkową. Można napisać, że właśnie o tyle instalacja jest tańsza dla przedsiębiorcy.
Wspomnijmy również o korzyściach wizerunkowych. Firmy, które inwestują w ekologiczne technologie zawsze zyskują tym w oczach klientów oraz partnerów biznesowych.