Szef Zrzeszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA), Willie Walsh, podczas szczytu Changi Aviation Summit w Singapurze, zwrócił uwagę na kluczowe wyzwania stojące przed globalnym przemysłem lotniczym. Jednym z nich jest konieczność zwiększenia produkcji zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) w celu ograniczenia negatywnego wpływu podróży na środowisko.
Walsh przewiduje, że światowy przemysł lotniczy będzie się rozwijać w tempie 3,3% rocznie przez najbliższe dwie dekady, przy czym największy wzrost, szacowany na 4,5% rocznie, ma dotyczyć regionu Azji i Pacyfiku.
Taki szybki rozwój branży nie pozostanie bez wpływu na środowisko. Podróż samolotem generuje olbrzymią emisję szkodliwych gazów do atmosfery, co można ograniczyć poprzez opracowanie technologii zrównoważonego paliwa.
Singapur jest jednym z państw, które podjęły konkretne kroki w tym kierunku, planując od 2026 roku wprowadzenie obowiązku korzystania ze zrównoważonego paliwa lotniczego dla wszystkich wylatujących stamtąd rejsów.
Wprowadzenie zrównoważonego paliwa lotniczego stanowi kluczowy element strategii branży lotniczej mającej na celu zredukowanie jej wpływu na środowisko i ograniczenie zjawiska globalnego ocieplenia.