Z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że francuski potentat, Carrefour, planuje sprzedać swoją sieć przymarketowych stacji paliw w Polsce. Obecnie francuski operator prowadzi negocjacje z potencjalnymi nabywcami, którzy mogliby przejąć prawie 40 stacji zlokalizowanych przy sklepach sieci w całym kraju.
Decyzja o sprzedaży stacji paliw wpisuje się w strategię porządkowania modelu biznesowego Carrefoura. W ubiegłym roku sieć pozbyła się już sklepów działających pod marką Galerie Alkoholi, a teraz rozważa wycofanie się z sektora handlu paliwami.
Według serwisu wiadomoscihandlowe.pl możliwe, że stacjami paliw Carrefoura zainteresuje się firma Anwim, która rozwija sieć stacji Moya. Ostateczne decyzje mają zapaść w trakcie trwających negocjacji.
Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego wynika, że na koniec 2022 roku przy sklepach działało 171 stacji paliw, w porównaniu do 178 rok wcześniej. Oprócz Carrefoura, własne stacje przy marketach prowadzą także takie sieci jak Auchan Hyperoil, Intermarché czy E.Leclerc. Stacje przymarketowe są popularnym wyborem kierowców, oferując nieco niższe ceny w porównaniu ze stacjami sieciowymi.
-
Sprostowanie, 14.01.2024 r. :
Komentarz Agaty Kopytyńskiej, Dyrektorki Nieruchomości, Aktywów i Ekspansji oraz członkini Komitetu Wykonawczego Carrefour Polska dot. sprzedaży sieci stacji paliw:
Zgodnie ze strategią “Carrefour 2026”, koncentrujemy naszą działalność na rozwoju najlepszych formatów, co pozwoli nam skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów w trudnym otoczeniu makroekonomicznym i geopolitycznym, skupiając się na naszym core biznesie. W konsekwencji rozważamy i analizujemy możliwość sprzedaży naszej sieci stacji paliw, liczącej obecnie 39 obiektów, podobnie jak to miało miejsce w przypadku sprzedaży sieci sklepów specjalistycznych pod marką Galerie Alkoholi. Obecnie jesteśmy na etapie rozmów z potencjalnymi inwestorami, o których rezultacie będziemy informować.