Można już składać wnioski o wypłatę jednorazowego świadczenia na zakup węgla – również online

Mariusz Siwko
05.09.2022

Rząd wcielił w życie kontrowersyjny pomysł bezpośredniego wsparcia finansowego do zakupu węgla. 3000 zł jednorazowego dodatku może dostać każdy, kto ogrzewa swój dom kotłem lub piecem węglowym i zgłosił to źródło ciepła do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Przyjmowanie wniosków już się rozpoczęło, a zgłoszenie można wysłać również przez Internet. Jak to zrobić?

Wszystko załatwisz online

Osoby, które nie mają czasu na chodzenie po urzędach, mogą wysłać wniosek o wypłatę dodatku węglowego przez Internet. Wystarczy tylko wydrukować wniosek i wypełnić go ręcznie, następnie zeskanować lub zrobić zdjęcie, a następnie udostępnić właściwemu urzędowi gminy.

Wszystko załatwimy z poziomu platformy usług elektronicznych ePUAP – trzeba mieć tylko Profil Zaufany, korzystać z aplikacji mObywatel lub potwierdzić swoją tożsamość przez bankowość elektroniczną.

Po zalogowaniu się do platformy wybieramy zakładkę „Katalog spraw” -> „Sprawy ogólne” -> „Pisma do urzędu”. Wybieramy „Pokaż więcej” i odnajdujemy pozycję „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”. Klikamy „Załatw sprawę” i wskazujemy adresata wysyłanych dokumentów (swój urząd gminy). Dodajmy załącznik w postaci wcześniej zeskanowanego wniosku (lub pliku ze zdjęciem) i wysyłamy.

Urząd gminy ma 30 dni na rozpatrzenie wniosku petenta. Jeśli wszystko jest w porządku, wniosek nie zawiera błędów, a instalacja grzewcza zasilana węglem widnieje w CEEB, to środki zostaną wypłacone również w terminie do 30 dni na podany we wniosku numer konta.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.